Payroll - дефиниция на понятието


payroll - списък със служители, указващ заплати и добавки на всеки от тях.

В български език понятието payroll се превежда като "пейрол", "обработка на заплати" и "ТРЗ".

Payroll в деловодството на една фирма е сумата на всички финансови документи към досието на даден служител. Payroll документи са фиш за заплата, бонуси, добавки и т.н. Payroll в счетоводството обозначава дейността по обработката на заплати/възнаграждения на служителите за определен период (обикновено месец).


Пейрола е от особена важност за всяка организация по няколко причини. От счетоводна гледна точка пейрола е критичен защото заплатите и данъците върху заплатите се отразяват непосредствено върху нетния приход на фирмата. Payroll-а се регулира от държавното законодателство чрез редица закони и наредби. Пейрола е важен и от етична гледна точка, тъй като би могъл да регулира и мотивира служителите - по-качествените служители получават по-високо възнаграждение. Регулярното и навременно изплащане на заплати стимулира работниците.

Основната задача на отдела по пейрол е обработката на заплати, т.е. да се подсигури на всички служители коректно и своевременно заплащане, включително удръжки, добавки и осигуровки.

Видео семинари по счетоводство от Accounting seminars